FAQs – Ofte Stillede Spørgsmål

Herunder kan du finde svar på de hyppigste spørgsmål vi får hos Vandvagt. Hvis ikke du finder svar på dine spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Hvordan betjenes vandvagten?

Du kan betjene vandvagten via de tre dråber under displayet. Nederste linje i displayet viser mulighederne for aktivering:

  • Tryk på venstre knap – så tændes lyset i displayet.
  • Den midsterste knap viser pilen – efter et tryk på denne, vil det fremgå af displayet hvad knapperne anvendes til.
  • En markør vises længst til venstre – og den viser hvilken linje man er på i systemet.

(se i øvrigt betjeningsvejledningen)

Vandvagten har lukket, men jeg har ingen alarm fået?

Der kan være forskellige grunde til at din Vandvagt er gået offline (dvs. mistet kontakten til sendermast eller mistet IP adresse (kun ved LAN). Ved dette problem, kan du prøve at genstarte vandvagten – hvis problemet opleves ofte, så kontakt vores hotline.

Jeg får alarm fra vandvagten, men hvad er årsagen?

Læs hele sms beskeden – Vandvagten definerer via alarmtypen i teksten, hvorfor der lukkes.

Hvorfor bipper vandvagten?

UPS (strømbackup) batteriet er fladt – kontakt hotline.

Hvor lang tid/tidsinterval kan vandet løbe, før vandvagten lukker?

Vandvagten måler i liter og ikke i et bestemt tidsrum. Man definerer selv intervaller for lukning, tilpasset
eget forbrug, med måling i tre niveauer: sivning, forbrug og sprængning.

Kan man være sikker på, at vandvagten lukker?

Ja, når indstillingen er korrekt, og der ikke er foretaget annullering af ventilfunktioner.

Min vandvagt har lukket (eks. vi har ingen varme)

Fravalgt kommunikation (VV Connect – abonnement) betyder, at man får lukket for vand/varme og
visuelt/manuelt må konstatere årsagen.

Vi får for mange alarmer/fejlalarmer?

Der er ikke tale om fejlalarmer. Vandvagt lækagesystemet skal indstilles til det aktuelle forbrugsmønster
vand/varme og finder selv meget små sivninger/uregelmæssigheder. Vi må ofte konstatere, at der rent
faktisk er en lækage/fejl i systemet, som aktiverer alarmen, når systemet startes op.

Hvorfor svarer vandvagten ikke på sms (LAN)

Skrives koden korrekt?
Svar skal starte med id – husk mellemrum

VVConnect

Hvorfor får jeg ingen svar, når jeg pinger vandvagten?

Ved LAN, kan der flere mulige årsager.

  • Husk koden
  • Forkert sms tekst
  • Vandvagten er offline

Ved GSM, kan der ligeledes være flere årsager, med undtagelse af koden. Forsøg først at genstarte vandvagten – hvis dette ikke virker, så kontakt vores hotline.

Hvorfor får jeg ikke opdateret søjlediagrammet (LAN)?

Der skal opdateres fra siden “Indstillinger” for at opdatere hele platformen. Ved opdatering fra statussiden bliver kun statussiden opdateret.

Mine koder virker ikke?

Kontakt hotline.

Har du andre spørgsmål?

Fandt du ikke dit svar på listen? Kontakt os!